Ghidul este organizat in 2 parti.
Partea I cuprinde Activitatile structurate in capitole corespunzatoare celor 6 capitole cuprinse in partea teoretica: autocunoastere si dezvoltare personala, comunicare si relationare interpersonala, managementul informatiilor si al invatarii, planificarea carierei, educatia antreprenoriala, stil de viata. In partea stanga a fiecarei pagini, se gaseste o grila de corespondenta, in care sunt indicate capitolul si pagina din manualul teoretic, carora le corespund activitatile respective, precum si nivelul de clase pentru care este recomandata fiecare activitate. in descrierea detaliata a Activitatilor sunt specificate: obiectivele, durata activitatii, materialele necesare, etapele de desfasurare, sugestii pentru discutiile cu elevii si criterii de evaluare a atingerii obiectivelor. Sectiunea Discutii ofera sugestii de teme relevante in discutia cu elevii iar De urmarit este o sectiune alcatuita din repere orientative pentru profesor, prin care el se poate asigura de indeplinirea obiectivului activitatii.
Partea a II-a cuprinde Fise de lucru. Acestea pot fi fotocopiate pentru a fi distribuite elevilor, care, astfel, sunt ajutati sa-si intocmeasca un portofoliu personal, pe baza caruia isi vor putea evalua si reevalua cunostintele si abilitatile necesare pentru deciziile de viata si cariera.
Utilizate impreuna, Manualul si Culegerile asigura profesorului-consilier o eficienta maxima in rolul sau de mediator in discutiile cu elevii si in organizarea activitatilor propriu-zise.
Vezi mai mult