La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se dezvoltarea de modele interpretative, familiarizarea cu descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la sursele istorice, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica. La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturala, sociala, politica, de gen etc.) si pe acceptarea si valorizarea pozitiva a acesteia.
La nivel cognitiv, faptele istorice sunt accesibile atat direct, cat si prin intermediul surselor istorice, urmarindu-se dezvoltarea de modele interpretative, familiarizarea cu descrierea si interpretarea faptelor si a proceselor istorice pornind de la sursele istorice, dezvoltarea capacitatilor analitice si de gandire critica.
La nivelul elementelor atitudinal-valorice, accentul este pus pe diversitate (culturala, sociala, politica, de gen etc.) si pe acceptarea si valorizarea pozitiva a acesteia.
Manualul este organizat pe unitati de invatare si satisface cateva exigente:
• prezentarea continuturilor este bazata pe logica fenomenului istoric (repere spatio‑temporale, surse), a demersului didactic frontal si individual (aplicatii, ateliere, teme de reflectie, proiecte, mape, teme de sinteza, evaluari sumative si formative, autoevaluari etc.) si pe adecvarea la competentele specifice vizate spre formare/dezvoltare;
• se raporteaza la experienta cotidiana de cunoastere a copiilor de 12 – 13 ani;
• continuturile propuse spre studiu solicita abordari inter- si transdisciplinare (geografie, religie, literatura, desen, muzica etc);
• continuturile sunt deschise abordarii graduale pe niveluri de dificultate, precum si altor dezvoltari, in functie de particularitatile grupului de elevi.