,,Cea mai importanta carte de pana acum despre Miscari. Dullemen propune ca realizarile culturale ale lui Gurdjiev sa fie intelese ca o Gesamtkunstwerk (o opera de arta de sine statatoare) - idee probabil sesizata, dar nematerializata in cercurile gurdjieviene si nici in critica de specialitate. Concluzia este ca Miscarile asista in mod direct procesul de ascensiune a sufletului, proces pe care Gurdjiev il considera drept scop al tuturor oamenilor care cauta sa se trezeasca. Toti cei interesati de Gurdjiev si de mostenirea sa ar trebui sa intre in posesia acestei carti. Nu pot sa v-o recomand mai bine de atat." - Carole M. Cusack, Universitatea din Sydney
,,Am asteptat aceasta carte si materialul ei video mai bine de zece ani si chiar a meritat asteptarea! Cea mai buna prezentare publicata a Miscarilor Gurdjiev. Prezentarea intregii opere a lui Gurdjiev (cu tot ce include ea pe langa Miscari) confera o idee solida despre ceea ce inseamna aceasta opera si il poarta pe cititor mai departe decat multe alte scrieri disponibile la acest moment. Bravo, Wim!" - Reijo Oksanen, the Gurdjieff Internet Guide
,,Un testimonial personal care ofera istoria Miscarilor asa cum foarte putini o cunosc. Scoate la iveala dovada unei stradanii si a unei game experentiale unice, strabatute de placerea pe care o vedem in efortul de a impleti lucrarea lui Gurdjiev cu arta moderna din Europa. Consider cartea mai degraba o poveste de dragoste, caci se bazeaza pe iubirea dintre Wim si Christiane si placerea lor de a lucra cu Miscarile. Dragostea are caile ei misterioase prin care ne atrage." - Anthony Blake, autor Eneagrama Inteligenta.
G. I. Gurdjiev a fost un filosof, pedagog, coreograf si compozitor greco-armean stabilit in Franta. Mistic ca orientare, el a initiat o miscare cu trasaturi religioase.
De tanar, Gurdjiev era convins ca undeva pe Pamant exista o forma veche de cunoastere si s-a dedicat cautarii ei. Nu este foarte clar daca a reusit s-o gaseasca sau nu, dar ideea lui este mai putin ciudata decat ar putea parea la prima vedere. Existenta formelor de cultura stravechi in zone indepartate pare cu siguranta plauzibila. In muzicologia etnologica contemporana, ,,distributia neomogena" este un fenomen recunoscut. Aceasta explica continuitatea, in zone sau comunitati izolate geografic sau cultural, a muzicii care nu mai poate fi gasita nicaieri in alta parte. Un fermier care a crescut in Muntii Apalasi din America de Nord a putut fredona un cantec care traversase oceanul cu predecesorii lui si se pastrase in satul sau izolat, desi acelasi cantec fusese de mult uitat in Europa.
Vezi mai mult