Cum pot mentine oamenii implicati in timpul prezentarilor mele? De ce sunt intalnirile video atat de obositoare? Ce pot face la birou, astfel incat sa astept cu nerabdare sa ma intorc la el dupa weekend? Oamenii de stiinta stiu.
In Regulile creierului pentru munca, Dr. John Medina, biolog molecular pasionat de dezvoltarea neuronala, dezvaluie ce este posibil atunci cand munca de la 9 la 5 este adaptata creierului la fel de bine precum o manusa este adaptata unei maini. In stilul sau caracteristic, autorul Brain Rules, Brain Rules for Baby si Brain Rules for Aging Well - bestsellere New York Times - pur si simplu deblocheaza stiinta de a ne adapta viata profesionala moderna la nevoile primare ale mintii.
Sustinut de cercetare si lipsit de orgoliu, el dezvaluie ce au de spus neurostiintele comportamentale si cognitive despre subiecte diverse, de la amenajarea spatiului de birou si echilibrul dintre viata personala si viata profesionala, pana la dinamica puterii si interactiunile de lucru din epoca pandemiei. Descrierile fermecatoare si anecdotele hilare ale lui Medina folosesc stiinta in aplicatii practice pe care le putem pune in practica imediat pentru a ne imbunatati viata profesionala si viata profesionala.
VOM INVATA:
• De ce o echipa mai diversa este mai performanta
• De ce proiectul arhitectural al unui birou deschis nu este potrivit
• Cum sa facem intalnirile virtuale mai putin obositoare
• De ce pauzele de lucru desfasurate intr-un spatiu verde imbunatatesc productivitatea
• De ce acceptarea esecului este vitala pentru succesul unei companii
• Cum ii intoxica puterea pe directorii nou promovati – si ce sa facem in legatura cu asta
• De ce sunt eficienti liderii care folosesc multa empatie si putina duritate
• De ce companiile care investesc in angajatii cu familii au parte de randamente mai bune
• Ingredientele pentru schimbarea obiceiurilor proaste (indiciu: nu este vorba doar de rabdare si vointa)
• Si cum sa ne imbunatatim viata profesionala intr-o lume post-pandemica
„Putini oameni sunt mai calificati decat John Medina pentru a-i ajuta pe manageri sa treaca de toate problemele.” — Harvard Business Review
„Cuvintele sar din pagina.” — USA Today
10 reguli ale creierului pentru munca
1. Echipele sunt mai productive, dar numai daca beneficiaza de oamenii potriviti.
2. Ziua ta de lucru ar putea arata si s-ar putea simti putin diferit decat inainte. Planifica totul in consecinta.
3. Creierul s-a dezvoltat in marile spatii din aer liber. Organul inca mai crede ca traieste acolo.
4. Esecul ar trebui sa fie o optiune – atata timp cat invatam din el.
5. Liderii au nevoie de multa empatie si de putina dorinta de a fi duri.
6. Puterea este ca focul. Iti poate gati mancarea sau iti poate arde casa.
7. Capteaza emotia publicului si vei avea atentia lui (pentru cel putin zece minute).
8. Conflictele pot fi rezolvate prin schimbarea vietii gandurilor. Ajuta sa ai un creion la indemana.
9. Nu avem un „creier pentru locul de munca” si un „creier pentru acasa”. Avem un singur creier care functioneaza in doua locuri.
10. Schimbarea nu se va intampla doar prin determinare si rabdare.
Indiferent daca suntem angajati ai unei companii care doreste sa aiba succes sau directori care doresc sa asigure succesul angajatilor, Regulile creierului pentru munca reprezinta un instrument util si un ghid convingator pentru noi, cat si pentru colegi.
DR. JOHN J. MEDINA, biolog molecular de dezvoltare, are dintotdeauna o fascinatie fata de modul in care mintea reactioneaza si organizeaza informatiile. El este autorul Brain Rules, bestseller New York Times o carte provocatoare care abordeaza modul in care sunt proiectate scolile si mediile noastre de lucru. De asemenea, este autorul cartii Brain Rules for Baby, o lectura obligatorie pentru parinti si pentru educatorii din perioada copilariei timpurii. Medina este profesor afiliat de bioinginerie la Facultatea de Medicina a Universitatii Washington. Locuieste in Seattle, Washington.